Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

➧MIMPI OBAT / BEREOBAT (Menurut Tafsir Islam)

Firasat Mimpi - Mimpi yang dianggap sebagai kembang tidur ternyata mempunyai beragam tafsir dan arti lho sobat. Percaya atau tidak, itu tergantung dari penilaian orang dan pribadi diri kita sendiri yakni orang yang mengalami mimpi tersebut.
Arti mimpi itu sendiri juga berbagai macam. Apa yang kita alami saat mimpi ternyata mempunyai arti-arti tersendiri yang menyimpan misteri. Kembali lagi pada diri kita untuk percaya atau tidak
Dreams are considered as a sleeping flower turned out to have a variety of tafseer and meaning lho buddy. Believe it or not, it depends on the judgment of the person and the person we are, the person experiencing the dream.
The meaning of the dream itself is also various. What we experience when the dream turns out to have its own meaning that holds the mystery. Back again to us to believe it or not

Mimpi sudah lama dipercaya membawa pesan-pesan mistis yang sanggup memberi haluan besar kepada manusia. Mimpi baik, mimpi buruk hanyalah satu dari triliunan takwil, tafsir, personifikasi makna arti dan refleksi dari realitas. Secara psikologi dan spiritual mimpi berguna untuk menautkan masa silam, hari ini dan esok nanti. Sebab, ketika seseorang bermimpi, sewaktu-waktu sukmanya dapat pergi dan putus dari raga. Tuhan tidak mungkin mentransplantasikan sesuatu yang mubazir dan sia-sia termasuk menciptakan mimpi.
Dreams have long been believed to bring mystical messages capable of giving man great direction. A good dream, a nightmare is only one of trillions of takwil, interpretation, personification of meaning and reflection of reality. Psychologically and spiritually useful dreams to link the past, today and tomorrow. Because, when a person dreams, at any time sukmanya can go and break from the body. God can not transplant anything wasteful and futile including creating dreams.
Sebagai suara nubuwwah di masa depan, mimpi terkadang mengarahkan jalan sejarah suatu bangsa. Mimpi termasuk wilayah pengalaman pribadi, ia merupakan fenomena universal dan memainkan peranan penting dalam pembentukan kebudayaan manusia. Hampir dapat dipastikan, semua orang pernah bermimpi. Sepanjang catatan sejarah manusia, mimpi dan penafsirannya telah mengilhami orang-orang suci dan para nabi, penyair serta raja-raja, maupun para filosof. Namun tidak semua mimpi adalah benar dan otentik.
As a nubuwwah voice in the future, dreams sometimes direct the course of a nation's history. Dreams include areas of personal experience, it is a universal phenomenon and plays an important role in the formation of human culture. Almost certainly, everyone ever dreamed. Throughout the records of human history, his dreams and interpretations have inspired the saints and prophets, poets and kings, as well as philosophers. But not all dreams are true and authentic.

Baca juga: 

BERIKUT TAFSIR / MAKNA / ARTI MIMPI OBAT / BEROBAT MENURUT TAFSIR ISLAM

Bermimpi meminum obat lalu hal itu membawa manfaat berarti ia seorang yang shaleh  dalam beragama. Takwilan hal-hal yang keluar dari tubuh manusia untuk tujuan pengobatan tidak sama dengan takwilan hal-hal yang keluar dengan tanpa ada obat.
Dreaming of taking medicine then it brings benefits means he is a pious in religion. Takwilan things that come out of the human body for the purpose of treatment is not the same as takwilan things that come out with no drugs.
Menurut sebagian ahli takwil, minuman atau makanan yang berbau enak dan mudah diminum atau dimakan bagi orang kaya berarti suatu kebaikan karena hal itu merupakan suatu kelapangan bagi mereka; sedangkan bagi orang miskin, hal itu menunjukkan suatu keburukan karena mereka tidak akan memalingkan muka mereka pada makanan tersebut kecuali hanya ketika ada penyakit yang menimpa dan mereka terpaksa membeli dan meminumnya.
According to some takwil experts, a drink or food that smells good and is easy to drink or eat for the rich means a good because it is a spaciousness for them; Whereas for the poor, it shows a bad thing because they will not turn their face to the food unless only when there is a disease that befall them and they are forced to buy and drink it.
Semua minuman berwarna kuning dalam mimpi melambangkan penyakit. 
All the yellow drinks in the dream symbolize illness.
Semua obat yang mudah diminum atau dimakan menunjukkan kesembuhan bagi si sakit. 
All drugs that are easy to drink or eat show healing for the sick.
Sedangkan bagi orang sehat hal itu berarti terjauh dari hal yang berbahaya.
As for healthy people it means the furthest from the dangerous thing.
Obat yang tidak enak dan hampir tidak bisa dicerna berarti penyakit ringan yang akan diakhiri oleh kesembuhan. 
An uncomfortable and almost indigestible drug means a mild disease that will be terminated by healing.
Bermimpi ada seorang tua yang mengeluarkan fashad (darah dari dari tubuh atau dari urat darah [vein] untuk tujuan pengobatan dengan pembedahan) berarti ia akan mendengar suatu ucapan tidak baik atau celaan dari seorang teman; apabila darah keluar dari urat darah berarti ia akan menjadi orang upahan; sedangkan jika darah tidak keluar darinya berarti akan disampaikan padanya suatu kebenaran dan ia akan keluar dari suatu dosa.
Dreaming there is an old man who expels a fashad (blood from the body or from vein) for the purpose of surgical treatment) means he or she will hear an unkind remark or a reproach from a friend; When the blood out of the veins means that he will become a hired man; Whereas if the blood does not come out of it means to be conveyed to him a truth and he will come out of a sin.


Jika proses bedah fashad tersebut dilakukan dengan membentang berarti ucapan tidak baik tersebut akan terputus darinya; dan jika dilakukan dengan cara memanjang berarti orang tersebut akan menambah dan melipatgandakan ucapan atau celaannya.
If the process of fashad surgery is done by stretching means that such a bad remark will be disconnected from it; And if done by elongating means the person will add and multiply his speech or reproach.
Bermimpi melihat seorang pemuda membedahnya dengan memanjang berarti ia akan mati setelah kematian suatu keluarga dekatnya; 
Jika bermimpin seorang pemuda membedahnya dengan cara memanjang lalu keluar darah berarti ia akan terkena musibah dari pegawai penguasa (pemerintah) dan akan mengambil hartanya sesuai dengan kadar darah yang keluar; 
Jika ia membedahnya dengan membentang berarti penguasa itu tidak akan mengganggunya. 
Dreaming of seeing a young man dissect him prolonged means he will die after the death of a close family;
If leading a young man dissecting it by prolonging and then out of blood means he will be exposed to disaster from government officials and will take his fortune according to the level of blood that comes out;
If he dissected it by stretching it meant that the ruler would not disturb him.
Jika seorang ulama menfashadnya lalu keluar banyak darah dalam sebuah ember atau mangkuk berarti ia akan sakit dan akan menghabiskan harta untuk biaya hidup keluarga dan biaya pengobatan, karena mangkuk tersebut melambangkan tabib atau dokter; 
If a scholar menfashadnya then out a lot of blood in a bucket or bowl means he will be sick and will spend the treasure for the cost of family living and medical expenses, because the bowls symbolize the physician or doctor;
Sedangkan jika darah tidak keluar dan tidak terdapat bekas buruk pada kulit berarti ia akan mendengar ucapan tidak enak dari keluarga dekatnya sesuai nisbat anggota tubuh yang difashad dengan mereka dan sesuai pula dengan rasa sakit ketika fashad tersebut.
Whereas if the blood does not come out and there is no bad mark on the skin means that he will hear the unfortunate speech from his immediate family according to the nisbat of the limbs that was fashad with them and in accordance with the pain when the fashad.
Jika ia mimpi ber-fashad dan ia tidak suka apabila darah keluar berarti ia akan sakit dan akan mendapatkan bahaya pada hartanya; 
Jika ia mengira bahwa dalam proses fashad tersebut terdapat manfaat bagi dirinya lalu keluarlah darah dalam ukuran tertentu sebagaimana yang diinginkan, maka hal ini berarti bahwa agama akan baik dan badannya akan sehat pada tahun itu.
If he dreams of fashad and he does not like when the blood out means he will be sick and will be in danger of his property;
If he thinks that in the process of fashad there is a benefit to him then the blood comes out in certain sizes as desired, then this means that religion will be good and his body will be healthy that year.


Fashad  (operasi pembedahan -pen) pada bagian kanan menunjukkan tambahan harta, sedangkan fashad pada, bagian kiri menunjukkan tambahan teman; dan jika ia mempunyai seorang istri berarti ia (istri itu) akan sangat gemuk dan akan lapang dunianya.
Fashad (surgery-pen) on the right shows additional property, while the fashad on the left shows an additional friend; And if he has a wife it means he will be very fat and will grace his world.
Mem-fashad urat darah pada kepala berarti akan mendapatkan suatu keuntungan dari atasannya atau induk semangnya; dan jika tidak keluar darinya darah berarti akan disampaikan padanya suatu kebenaran.
Bermimpi melakukan operasi fashad pada orang lain berarti ia (orang yang men-fashad) akan keluar dari dosa.
Fashad's blood vessels on the head mean that they will gain an advantage from their superiors or landlords; And if it does not come out of him the blood means to be conveyed to him a truth.
To dream of doing a fashad operation on others means that he (the foolad) will be out of sin.
Apabila bermimpi bahwa ia melepaskan darah setelah fashad berarti ia akan bertobat dari suatu dosa karena keluarnya darah melambangkan tobat; 
Sedangkan jika darah yang keluar berwarna hitam, berarti ia berketerusan dalam melakukan dosa besar karena darah melambangkan dosa, dan keluarnya menunjukkan tobat.
If dreaming that he shed blood after the fashad means he will repent of a sin because the blood outflow symbolizes repentance;
Whereas if the blood that came out was black, it meant that it was serious in the commission of a great sin because the blood symbolizes sin, and the exit indicates repentance.
Bermimpi mengambil pisau operasi lalu ia membedah istrinya sendiri dengan bedah memanjang berarti ia akan melahirkan seorang bayi perempuan; 
Sedangkan jika ia membedah dengan membentang berarti ia (si pemimpi) akan memutuskan hubungan istrinya dengan kerabat si istri.
Dreaming of picking up a surgical knife and then dissecting his own wife with an elongated surgery meant she was about to give birth to a baby girl;
Whereas if he dissects by stretching means he (the dreamer) will break his wife's relationship with his wife's relatives.
Bermimpi bahwa ia berniat untuk melakukan pembedahan berarti ia ingin bertobat.
Bermimpi membekam atau berbekam berarti ia akan menjabat suatu jabatan atau menerima suatu amanat atau diberi suatu perjanjian dengan syarat tertulis atau kawin, karena tengkuk adalah tempat amanah; dan apabila ia menggores berarti ia akan kawin dengan seorang gadis lalu ia menuntut nafkah dan hal-hal yang tidak mampu ia penuhi; sedangkan bila ia tidak menggores berarti wanita itu tidak akan menuntut nafkah darinya.
Dreaming that he intends to perform surgery means he wants to repent.
Dreaming of stabbing or clothed means he will take office or receive a mandate or be given an agreement on the condition of writing or mating, because the nape is the place of trust; And if he scratches it means he will marry a girl then he makes a living and things he can not fulfill; Whereas if he does not scratch it means she will not make a living from him.
Bekam atau Mencantuk atau membekam adalah mengeluarkan darah dari badan dengan cara menelungkupkan mangkuk panas pada kulit sehingga menjadi bengkak, kemudian digores dengan benda tajam supaya darahnya keluar. Biasanya dilakukan pada tengkuk-pen.
Cupping or Sleeping or gripping is to draw blood from the body by inverting the hot bowl on the skin so it becomes swollen, then scratched with a sharp object to get the blood out. Usually performed on the nape-pen.


Bila yang membekam itu seorang tua berarti ia adalah temannya; sedangkan jika ia seorang pemuda berarti ia adalah musuhnya yang memberi suatu perjanjian dengan syarat tertulis atau hutang.
If the one is an old man means he is his friend; Whereas if he is a young man he is his enemy who gives an agreement on terms of written or debt.
Bermimpi membekam seorang pemuda berarti menang atas musuh.
Dreaming a young man is a victory over the enemy.
Menurut sebagian pendapat ahli takwil, berbekam berarti hilangnya penyakit atau berkurangnya harta.
According to some opinions takwil experts, berbekam means loss of disease or loss of property.
Melihat seorang ahli bekam yang membekamnya berarti habisnya harta untuk suatu manfaat; sedangkan jika ia seorang penguasanya, maka mimpi itu berarti hilangnya kekuasaannya.
Seeing a bruise expert smothering him means the exhaustion of a fortune for a benefit; Whereas if he is a ruler, then the dream means the loss of his power.
Bermimpi berbekam tapi darahnya tidak keluar berarti ia akan menyimpan (menguburkan) suatu harta tapi ia tidak dapat menemukannya kembali atau menitipkan suatu titipan pada seseorang tapi orang itu tidak menyerahkannya kembali; dan jika darah keluar berarti badannya akan sehat pada tahun itu; apabila bukan darah yang keluar tapi batu berarti istrinya akan melahirkan anak dari laki-laki lain sedangkan ia tidak mengakui anak tersebut.
Dreaming a dream but his blood does not come out means he will store (buried) a treasure but he can not find it back or send a deposit to someone but the person does not hand it back; And if blood out means that his body will be healthy that year; If not the blood that comes out but the stone means his wife will bear children from other men while he does not recognize the child.
Apabila mangkok kaca pembengkam itu pecah berarti istrinya akan ia talak atau mati.
If the glass bowl is broken, it means that his wife will be divorced or dead.
Menurut sebagian ahli takwil, bermimpi berbekam berarti akan mendapatkan laba dan harta atau berbuat sesuai sunnah atau selamat dari suatu musibah.
According to some experts takwil, dreaming berbekam means will get a profit and property or do according to the sunnah or survivor of a disaster.


Diriwayatkan bahwa Yazid ibn al-Muhallab berada dalam penjara Hajjaj, lalu ia bermimpi berbekam, kemudian ia selamat dari penjara tersebut. Ma'an ibn Zaidah bermimpi berbekam dan kemahnya berlumuran dengan darahnya, lalu ketika paginya masuk dua ekor ular besar membunuhnya.
It was reported that Yazid ibn al-Muhallab was in Hajjaj prison, then he dreamed of having a tomb, then he survived the prison. Ma'an ibn Zaidah dreamed of smothering and his tent was covered with blood, and when the morning came two large snakes killed him.
Hajjaj ibn Yusuf at-Tsaqafi adalah seorang panglima tertinggi tentara Dinasty Umaiyah pada masa Khalifah Abdul Malik bin Marwan (714 M/ 90 H), ia terkenal sebagai panglima yang sangat kejam dan zalim, ia banyak m3m8unuh para ulama dan orang-orang yang tidak bersalah sehingga ia disebut dengan al-Hajjaj si penumpah darah-pen. 
Hajjaj ibn Yusuf at-Tsaqafi was a supreme commander of the Umayyad army during Caliph Abdul Malik bin Marwan (714 M / 90 H), he was renowned as a very cruel and unjust commander, he killed many scholars and innocent people So he is called al-Hajjaj the blood-pen.
Bermimpi mengobati mata berarti memperbaiki agama.
Dreaming of treating the eyes means improving religion.
Bermimpi mencelak (eye shadow) sedangkan ia mengira bahwa mencelak akan memperbaiki penglihatan berarti ia introspeksi diri terhadap agamanya atau melakukan suatu amal kebaikan tambahan; sedangkan apabila ia mengira bahwa mencelak untuk perhiasan berarti ia akan melakukan sesuatu yang menghiasai agama dan dunianya. 
Dreaming is shy (eye shadow) while he thinks that chuckling improves eyesight means he introspects himself to his religion or does an additional good deed; Whereas if he thinks that a joke for jewelry means he will do something that will adorn his religion and world.
Bermimpi berobat dengan abu sumbu lampu berminyak berarti ia akan marah besar karena tidak menemukan cara lain lagi dalam menyelesaikan masalah sesuai dengan kadar abu atau minyak lampu itu.
Dreaming medication with the ash axis oily light means he will be furious because he find no other way to solve the problem according to the level of ash or oil lamp.
Sedangkan orang yang bersuntik karena suatu penyakit berarti ia akan kembali melakukan sesuatu yang padanya terdapat kebaikan untuk agamanya.
While a person who injects because of a disease means he will return to do something to which there is good for his religion.
Sedangkan bila bersuntik dengan tidak disertai penyakit berarti ia akan menarik sebuah perjanjian yang ia janjikan pada seseorang atau nazar yang ia ucapkan atau perkataan yang ia lontarkan atau kegembiraan yang keluar darinya dan lainnya, dan bisa jadi semua itu terjadi karena ia sedang dicoba oleh kemarahan yang memuncak.
Whereas injections with no illness means he will withdraw a covenant he promised to a person or a vow he uttered or the word he uttered or the joy out of him and the other, and it could be that it was because he was being tried by the mounting rage .
Berobat dengan cara setrika berarti sengatan dari ucapan yang baik dan menyakitkan baginya.
Medicated by means of an iron means the sting of a good and painful remark for him.


CATATAN / NOTE
Sebahagian dari mimpi yang kita alami mungkin adalah mainan tidur (gangguan syaitan). Bergantung kepada waktu kita tidur dan kebiasaanya mimpi yang benar selalu berlaku apabila keadaan kita tidur dengan nyenyak terutama 1 jam selepas lena tidur sehingga sebelum waktu subuh. Setiap perkara yang berlaku, berserahlah kepada Qada dan Qadar kerana Allah SWT lah yang maha mengetahui.
Some of our dreams may be sleeping toys (satanic disorders). Depending on the time we sleep and the habit of true dreams is always true if we sleep soundly, especially 1 hour after the surrender of sleep so before dawn. Every applicable matter, surrender to Qada and Qadar for Allah Almighty is the all-knowing.

ARTIKEL PILIHAN PEMBACA :
Memuat...

Demikian pembahasan tentang ➧MIMPI OBAT / BEREOBAT (Menurut Tafsir Islam). Semoga saja dapat menjawab rasa penasaran Anda. Tak lupa kami ucapkan terima kasih untuk Anda semuanya yang mau menyempatkan waktu mampir di situs Firasat Mimpi. Salam hangat dari kami dan sampai ketemu di artikel selanjutnya.

Post a Comment for "➧MIMPI OBAT / BEREOBAT (Menurut Tafsir Islam)"